Click-Through Rate (CTR) værktøj

Få hjælp til at skrive bedre titler og beskrivelser til dine sider, så du får flere besøgende på din hjemmeside og dermed flere kunder.

https://www.webudvikleren.dk

7 gode råd til at skrive fangende titler og metabeskrivelser

Lav en relevant beskrivelse af din hjemmesides indhold. Fremhæv de vigtigste budskaber.

7 gode råd til gode titler og metabeskrivelser

Her er 7 gode råd til at forbedre teksterne til dine titler og metabeskrivelser. Udfyld formularen ovenfor og se, om dine tekster opfylder rådene.
CTA (Call to Action) i SEO-titel eller metabeskrivelsen.
Tal i SEO-titlen. Brugen af tal kan øge CTR.
SEO-titel på mere end 50 anslag.
Power-ord i SEO-titel.
Mellem 120 og 165 anslag i metabeskrivelsen.
Power-ord i metabeskrivelsen.
Mellem 2 og 4 sætninger i metabeskrivelsen.

Hvad er call to action (CTA)?

En CTA er en opfordring til handling, der bruges til at lokke til øjeblikkelig handling. Det er ofte en enkel og dristig erklæring, der instruerer dig i, hvad du skal gøre. I konteksten af din hjemmesides titel og metabeskrivelse vil vi gerne lokke den besøgende til at klikke ind på din hjemmeside. Der findes flere forskellige CTA-typer og de adskiller sig i den handling, man gerne vil have sine kunder til at foretage. Nogle eksempler på CTA'er kan være:

  • Køb nu
  • Shop nu
  • Læs mere
  • Prøv gratis
  • Tilmeld dig og få 20%
  • Kontakt os

Hvad er power-ord?

En af de mest effektive måder, du kan forstærke dine budskaber på, er ved at bruge power-ord. Det er ord, der går rent ind i den del af vores hjerne, der foretager beslutninger for os. Krybdyrhjernen reagerer på nogle meget direkte, simple, opmærksomhedsskabende og ofte visuelle ord, der får den til at gå i beslutningsmode. Power-ordene kan inddeles i 8 kategorier alt efter hvilken følelse ordet rammer.

  • Grådighed

    • Gå ikke glip af, køb nu, slutter snart
  • Nysgerrighed

    • Hemmeligt trick, kontroversiel, uopdaget
  • Snyd

    • Nemt, rekordtid, uden besvær
  • Lyst

    • Fængslende, læskende, sindsoprivende
  • Forfængelighed

    • Elegant, fantastiske, tiltrækkende
  • Tillid

    • Gennemprøvet, ingen binding, prøv før du køber
  • Vrede

    • Bullshit, misbrug, umoralsk
  • Frygt

    • Katastrofal, pas på, tragedie