Medlemmer

Herunder gennemgår vi alt, hvad der er værd at vide om medlemmer i foreningsløsningen. Vi gennemgår følgende:

Oprettelse af medlemmer

Der er to måder, medlemmer kan oprettes på. De kan enten oprette sig selv, hvorefter en administrator skal godkende dem eller også skal administrator oprette dem.

Medlemmerne opretter sig selv

Hvis indstillingen Medlemmer — Brugeroprettelse er sat til Ja, kan alle oprette en bruger på hjemmesiden. Efter brugeren har oprettet sig, kan de logge ind, men fortsat ikke se noget. Deres bruger skal først godkendes af en administrator, før de får adgang til foreningens indhold.

Godkendelse af administrator

Nyoprettede medlemmer, der endnu ikke er godkendte, kan ses af administrator på medlemsoversigten. Her fremgår de tydeligt med et rødt kryds ud for “godkendt” i listen. Medlemmet kan godkendes ved at trykke på det røde kryds. På samme måde kan man også inddrage godkendelsen igen ved at trykke på det grønne flueben.

Administrator opretter medlem

En administrator kan altid manuelt oprette medlemmer. Det gøres ved at tilgå medlemsoversigten og trykke “Tilføj bruger”. Her vises en formular, hvor man udfylder navn, e-mail og evt. ønsket kodeord.